Chocolade is altijd in trek.

"Chocoladefontein"

  • Het is al bijna 10 jaar geleden dat ik de chocoladefonteinen vanuit Amerika naar Nederland heb gehaald. Wat een successen hebben we mogen beleven; van tv (big brother) tot de meest exclusieve feesten en evenementen in binnen én buitenland. Maar tot een aantal jaren terug is er wat minder belangstelling voor onze presentaties.
  • Zijn de fonteinen niet meer in trek? Je ziet ze steeds vaker bij ieder willekeurig wokrestaurant. Zijn we te duur? Er zijn bedrijfjes gestart die het allemaal goedkoper kunnen aanbieden. Al deze zaken doen natuurlijk afbreuk aan onze exclusiviteit. Maar gelukkig is er licht aan de horizon!
  • Gelukkig kunnen we ons nog onderscheiden en zijn er opdrachtgevers die niet alleen op de prijs hoeven te letten. Zij kijken bijvoorbeeld naar de presentatie en ervaring. Twee weken geleden hebben we een tweetal fonteinen verzorgd bij het feest van TUI in Bunnik voor 2000 gasten. Het is dan absoluut noodzakelijk dat alles tot in de puntjes verzorgd is, er mag niks misgaan.
  • Maar er zijn ook opdrachtgevers die juist kiezen voor het verschil wat Chocoladeval biedt in de presentatie. Ik heb afgelopen weken een aantal opdrachten gekregen van de woonmall Alexandrium. Zij kiezen bewust voor onze biologische aardbeien, de fairtrade chocolade en onze jarenlange ervaring. Ook zij hebben kwaliteit hoog in het vaandel staan en kiezen ervoor de klant een smaakbeleving te gunnen. Ze willen de klant binden en middels een chocoladefontein in het winkelcentrum heeft dit een positief effect op het imago en de koopbereidheid.
  • Of zou het toch het economisch herstel zijn, waardoor wij het de laatste maanden weer drukker dan ooit hebben.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *